
DR SMILE - jak to działa? Dowiedz się o całym procesie leczenia
W tym miejscu uzyskasz pełne informacje o metodzie prostowania zębów przezroczystymi nakładkami oraz o tym, jak wygląda pełen proces leczenia DR SMILE.
Na czym polega leczenie DR SMILE?
Jako wiodący dostawca cyfrowych usług stomatologii estetycznej, DR SMILE oferuje przyjazny pacjentowi sposób leczenia przezroczystymi nakładkami pod opieką dentystów, który koryguje proste wady ustawienia zębów. Wszyscy pacjenci DR SMILE są zobowiązani do odbycia wizyty w partnerskim gabinecie stomatologicznym DR SMILE, podczas której pacjent zostanie zdiagnozowany przed rozpoczęciem leczenia. Wszystkie decyzje medyczne podejmowane są przez licencjonowanych stomatologów. Mając na uwadze bezpieczeństwo i skuteczność leczenia, łączymy wykorzystanie najnowszych technologii cyfrowych ze ogólnie przyjętymi standardami medyczny w stomatologii. Z leczenia DR SMILE skorzystało już ponad 150 tysięcy pacjentów w Europie.
Jak wygląda proces leczenia?
Proces leczenia DR SMILE - jak to działa
Leczenie DR SMILE
1. Pacjenci zainteresowani rozpoczęciem leczenia z DR SMILE mogą zarezerwować wizytę w jednym z naszych licencjonowanych partnerskich gabinetów stomatologicznych dostępnych w całym kraju.
2. Wizyta ma miejsce w partnerskim gabinecie stomatologicznym DR SMILE, prowadzonym przez licencjonowanych, niezależnych dentystów. Wizyta w gabinecie partnerskim DR SMILE jest dla pacjenta bezpłatna i nie zobowiązuje do podjęcia leczenia.
Pierwsza wizyta DR SMILE
3. Podczas pierwszej wizyty dentysta przeprowadza badanie medyczne stanu zdrowia jamy ustnej pacjenta; przeprowadzany jest wywiad i briefing medyczny, diagnostyka obrazowa, diagnostyka wstępna, ustalenie, czy pacjent może się zakwalifikować do leczenia, czy nie. Dentysta przygotowuje szczegółowy raport medyczny (w tym stan uzębienia, jamy ustnej, szczęki i stan przyzębia) oraz dokumentuje wszystkie spostrzeżenia. Jeśli wystąpi takie wskazanie, dentysta partnerski DR SMILE zleci wykonanie pantomogramu, zgodnie z naszymi jasnymi wytycznymi w tym zakresie.
4. Na podstawie szczegółowej diagnostyki DR SMILE rozpoczyna planowanie leczenia. Wstępny proces planowania leczenia przebiega zgodnie ze ścisłym protokołem planowania, który dokładnie opisuje nasz zakres leczenia. Protokół jest przez nas w sposób ciągły doskonalony. Protokół leczenia w jasny sposób wskazuje wykluczenia skomplikowanych przypadków ortodontycznych.
5. W ciągu kilku dni od wizyty plan leczenia, wraz z kosztami, jest wysyłany do pacjenta. Obsługa klienta DR SMILE skontaktuje się z pacjentem i zaprezentuje plan leczenia.
Plan leczenia zawiera wszystkie informacje dotyczące leczenia, w tym:
spodziewaną długość leczenia,
całkowitą cenę leczenia DR SMILE,
symulację 3D ze spodziewanymi efektami leczenia.
Pacjent może podjąć decyzję o rozpoczęciu lub rezygnacji z leczenia.
Rezygnacja i akceptacja leczenia DR SMILE
6. Rezygnacja z leczenia na tym etapie nie jest żadnym problemem, ponieważ do tego momentu oferta pozostaje niewiążąca. Akceptując plan, wszystkie cyfrowe dane oraz plan leczenia niezwłocznie przekazywane są do naszego zakładu produkcyjnego w Markkleeberg w Niemczech.
Akceptacja planu jest również momentem, w którym pacjent składa zamówienie, a nasz zakład produkcyjny rozpoczyna proces produkcji, co jest jednoznaczne z zakupem.
7. W ciągu kilku tygodni pacjent otrzymuje przesyłkę, która zawiera pełen zestaw nakładek oraz wszystkie niezbędne akcesoria. W tym momencie pacjent powienien również pobrać aplikację DR SMILE i postępować zgodnie ze swoimi indywidualnymi wytycznymi leczenia.
8. Jest bardzo istotne, aby zasady leczenia były przestrzegane przez pacjenta. Tak, jak w przypadku każdego leczenia ortodontycznego, jest to niezbędne do osiągnięcia efektów leczenia. Oto zasady:
✓ Nakładki należy nosić przez 22 godziny dziennie (powinny być ściągane wyłącznie do jedzenia, picia oraz higieny)
✓ Para nakładek powinna być zmieniana na kolejną co 2 tygodnie
✓ Należy przesyłać zdjęcia zębów w nakładkach co tydzień, abyśmy mogli monitorować postępy leczenia. Przesyłanie zdjęć umożliwia pacjentom pozostanie w zgodzie z procesem leczenia
✓ Należy pojawiać się na wszystkich wizytach z zabiegami w gabinecie partnerskim w trakcie leczenia (jeśli takie wizyty są zaplanowane w planie leczenia)
✓ Należy kontaktować się z naszym centrum obsługi, jeśli w trakcie leczenia wystąpią jakiekolwiek problemy.
9. Aplikacja mobilna DR SMILE towarzyszy pacjentowi podczas całego leczenia. Będzie przypominać o ważnych krokach w trakcie leczenia, znajduje się w niej także opcja wsparcia i pomocy. Jeśli preferowaną formą kontaktu jest rozmowa telefoniczna, do dyspozycji pacjenta jest także nasze call center. Jeśli zauważymy cokolwiek niepokojącego w procesie leczenia, pacjent zostanie zaproszony na wizytę kontrolną do jednego z naszych gabinetów partnerskich.
DR SMILE kontakt: +48 729 086 018 (Pon.- Pt. 8:00-18:00)
10. Po zakończonym leczeniu rekomendujemy pacjentom zastosowanie retencji, aby utrzymać zęby w pożądanych pozycjach. Retencja jest zalecana pacjentom po każdym rodzaju leczenia ortodontycznego.
To zależy od złożoności wady. Dla wielu pacjentów nakładki będą atrakcyjną alternatywą dla stałego aparatu na zęby. Tradycyjny aparat będzie preferowaną metodą w przypadku złożonych wad zgryzu. Leczenie nakładkami DR SMILE ma na celu korygowanie prostych wad ustawienia zębów natury estetycznej. Nasze leczenie oferujemy wyłącznie tym pacjentom, którzy się do niego kwalifikują. Jeśli pacjent nie kwalifikuje się do leczenia w DR SMILE, rekomendujemy tej osobie skorzystanie z innych usług dentystycznych lub ortodontycznych..
DR SMILE oferuje leczenie alignerami prowadzone przez lekarzy. W DR SMILE licencjonowani dentyści podejmują wszystkie decyzje medyczne w procesie leczenia. Proces leczenia jest wspierany przez nowoczesne technologie cyfrowe. Przed rozpoczęciem leczenia każdy pacjent musi umówić się na wizytę z partnerskim lekarzem dentystą DR SMILE, który przeprowadza szczegółową diagnostykę stanu zdrowia jamy ustnej pacjenta i dokumentuje ją. Decyzja o rozpoczęciu lub nierozpoczynaniu leczenia nie jest podejmowana wyłącznie przez pacjenta, ale także przez dentystę, który ocenia kwalifikację do leczenia i przygotowuje plan leczenia.
Umówienie wizyty, konsultacja z wykonaniem skanu 3D w klinice partnerskiej oraz przygotowanie i otrzymanie planu leczenia są w pełni niewiążące. Po prezentacji planu leczenia pacjent podejmuje decyzję o rozpoczęciu lub nierozpoczynaniu leczenia. Jeśli pacjent zdecyduje się nie rozpoczynać leczenia, nie zostanie obciążony żadnymi kosztami oraz zobowiązaniami wobec DR SMILE.
Nie, gdy plan leczenia został zaakceptowany, prawo do anulacji nie ma zastosowania. Nakładki są personalizowanym produktem medycznym i w związku z tym prawo do odstąpienia jest wyłączone z mocy prawa.
W szerszym kontekście: decyzja o podjęciu leczenia nie powinna być podejmowana spontanicznie i w rzeczywistości zajmuje pewien czas. Od momentu pierwszej wizyty w gabinecie stomatologicznej do momentu otrzymania planu leczenia (momentu decyzji) mija zazwyczaj 1-3 dni, w czasie których pacjent ma czas na przemyślenie leczenia nakładkami. Po tym, jak pacjent otrzyma plan leczenia, ma pięć dni na podjęcie decyzji o tym, czy chce potwierdzić plan leczenia i rozpocząć leczenie.
Jednakże, gdy pacjent podejmie decyzję o rozpoczęciu leczenia, musi:
1. Wyraźnie zaakceptować warunki leczenia i umowę (które są zlinkowane w stopce planu leczenia), 2. potwierdzić, że jest świadom/-a, że prawo do rezygnacji nie ma zastosowania, oraz 3. potwierdzić plan leczenia, klikając przycisk "Zamówienie z obowiązkiem zapłaty".
Dopiero po zaznaczeniu przez pacjenta tych wyraźnych zgód, plan leczenia staje się prawnie wiążący, a produkcja nakładek jest bezzwłocznie rozpoczynana. Wciśnięcie ostatniego przycisku ( punkt 3. powyżej) jest równoznaczne z podpisaniem umowy i złożeniem zamówienia. W tym samym czasie automatycznie rozpoczyna się produkcja indywidualnie zaprojektowanych nakładek. Ponieważ nakładki są w pełni spersonalizowane dla każdego pacjenta, nie ma możliwości anulowania złożonego zamówienia.
Umowa oraz warunki leczenia są dostępne poprzez link umiejscowiony powyżej przycisku zakupu (punkt 3. w pytaniu powyżej) oraz w stopce planu leczenia. Pacjent musi wyraźnie zaakceptować umowę oraz warunki leczenia i co najważniejsze - zaakceptować, że prawo do anulowania w tym wypadku nie przysługuje.
DrSmile Polska Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym zarejestrowanym w Polsce. DrSmile Polska Sp. z o.o. należy do DR SMILE Group - międzynarodowej firmy z siedzibą główną w Niemczech, funkcjonującą na 11 europejskich rynkach.
